Bankowość ElektronicznaBankowość elektroniczna SGB

Bankowość elektroniczna

Nowa Bankowość Elektroniczna W banku Spółdzielczym w Starogardzie Gdańskim

Mamy przyjemność poinformować, iż w dniu 05.12.2016r. został uruchomiony nowy serwis bankowości elektronicznej Banku Spółdzielczego w Starogardzie Gdańskim. Logowanie do nowego serwisu odbywać się będzie poprzez wybranie adresu https://sgb24.pl/. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj.

UWAGA! W trosce o Państwa bezpieczeństwo bardzo prosimy o zapoznanie się z poniższym!
W związku z nasilającymi się ostatnio przypadkami ataków hakerskiech na systemy bankowości elektronicznej w Polsce (ataki na komputery użytkowników!) przypominamy Państwu o zachowaniu szczególnych zasad ostrożności podczas logowania:
1. Komputer, z którego się logujemy powinien być komputerem bezpiecznym, to znaczy: ma zainstalowany legalny system (nie zalecany Windows XP) z wszystkimi aktualnymi poprawkami, ma zainstalowany aktualny program antywirusowy, wszystkie wtyczki (programy dodatkowe np. Adobe Reader, FlashPlayer, środowisko Java) i programy użytkowane są zaktualizowane do najnowszych wersji.
2. Wszelkie oprogramowanie SPOZA LEGALNYCH ŹRÓDEŁ jest potencjalną drogą ataku przestępców, gdyż może zawierać programy typu: backdoor, trojan, wirus, spyware, malware, ransomware.
3. Żaden system antywirusowy nie jest doskonały - należy zachować dużą ostrożność przy otwieraniu maili (szczególnie tych z załącznikami) oraz surfowaniu w sieci. Wszelkie zachowania komputera odbiegające od normy mogą świadczyć o zainfekowaniu go pomimo używania antywirusa. Wskazane jest okresowe skanowanie komputera innym systemem antywirusowym i/lub zakup równolegle użytkowanego oprogramowania antyspyware/antymalware.
4. WSZELKIE nietypowe zachowanie systemu bankowości elektronicznej może świadczyć o zainfekowaniu komputera i wysokim ryzyku utraty środków. Do symptomów aktywności przestępczej należą:
   a) brak możliwości zalogowania do systemu lub logowanie bardzo powolne, często poprzedzone komunikatami typu: "Przerwa techniczna", "Zmiany w systemie zabezpieczeń", "Prosimy o cierpliwość" - zawsze PO podaniu loginu i hasła użytkownika;
   b) nietypowe komunikaty z prośbą o podanie haseł logowania, PINów, haseł autoryzacyjnych, numeru telefonu komórkowego - w sytuacjach, gdy normalnie system o te dane nigdy nie prosił. Są to komunikaty typu: "Nieprawidłowa transakcja na rachunku, prosimy o akceptację zwrotu.", "Zmiana w systemie zabezpieczeń, prosimy o akceptację.", "Dalsza praca w systemie będzie możliwa po podaniu hasła/PINu.", "Prosimy o akceptację nowego regulaminu prowadzenia rachunku.", "Wniosek Rodzina 500+ nie może zostać zaakceptowany z powodu braku autoryzacji", itp. - Bank nie wykorzystuje systemu elektronicznego do rozwiązywania tego typu spraw, kontakt z klientem zawsze nawiązywany jest osobiście i/lub inicjowany telefonicznie. Zebrane w ten sposób środki dostępu służą przestępcom do bezpośredniego dokonania fraudu (czyli KRADZIEŻY środków) na rachunku.
W przypadku wykrycia zachowania systemu REB lub CEB w sposób opisany w punkcie 4 (lub jakikolwiek inny, budzący wątpliwości) należy NIEZWŁOCZNIE: zamknąć przeglądarkę i wyłączyć komputer (bez wpisywania jakichkolwiek danych!), zaprzestać korzystania z bankowości elektronicznej, powiadomić o tym fakcie Bank i profilaktycznie zablokować kanały elektroniczne (czas odgrywa w tym przypadku kluczową rolę), uznać WSZYSTKIE komputery na których użytkowana była bankowość elektroniczna za niebezpieczne i poddać je analizie na okoliczność zainfekowania niepożądanymi aplikacjami. Dopiero po wyeliminowaniu lub wykluczeniu potencjalnej infekcji odblokować w Banku dostęp do kanałów elektronicznych. Polecamy zmianę środków dostępu (jeśli była używana karta TAN, zamienić ją na hasła SMS) oraz wszystkich haseł do systemów, aplikacji i stron internetowych używanych przed infekcją.

 

 

Klienci Indywidualni
Małe i Średnie FirmyKlienci Korporacyjni

Call Center:

801 34 00 08 dla połączeń krajowych (opłata jak za połączenie lokalne)

+48 61 647 28 90 dla połączeń komórkowych lub z zagranicy (opłata wg cennika operatora)

 

Wersja demo Kanałów Elektronicznych - REB

Wersja demo Kanałów Elektronicznych - CEB

 

 3D Secure – wygo da i bezpieczeństwo płatności kartami  przez internet

Lubisz tą stronę?


Nasza strona używa ciasteczek (ang. cookie). Korzystając ze strony wyrażasz
zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.